środa, 1 marca 2017

Wstęp

Witam serdecznie na blogu „Poznaj Firebird” J

O mnie
Na wstępie chciałbym napisać kilka słów o sobie. Nazywam się Patryk Sładek. Mam 23 lata. Jestem absolwentem studiów inżynierskich na Politechnice Wrocławskiej na kierunku Informatyka. Na co dzień pracuję jako programista w firmie zajmującej się wdrażaniem oraz obsługą systemów ERP.  Głównym obszarem moich zainteresowań są technologie .NET oraz zagadnienia związane z relacyjnymi bazami danych. W wolnym czasie lubię pobiegać, a jeśli to możliwe to wybrać się na wycieczkę górską.

Motywacja
Główną motywacją do założenia tego bloga jest konkurs "Daj Się Poznać" organizowany przez Macieja Aniserowicza. W ramach tej akcji uczestnik ma za zadanie stworzyć oraz rozwijać przez 10 tygodni projekt w dowolnej technologii. Postępy w jego tworzeniu należy publikować na swoim blogu oraz GitHubie. Postawiłem sobie za zadanie stworzyć kurs, który dostarczy solidnych podstaw z zakresu Firebird. Zdecydowałem się na taką formę, gdyż od dłuższego czasu zamierzam zebrać do kupy swoją wiedzę w tym zakresie oraz uzupełnić braki.

Projekt „Poznaj Firebird”

Kurs będzie składał się z 90 lekcji, w których sukcesywnie będę omawiał zagadnienia związane z Firebird.  W ciągu trzech miesięcy czytelnik bloga pozna możliwości potężnego narzędzia do wyciągania informacji z baz danych, jakim jest język SQL. Opanuje wszystkie najważniejsze aspekty składni języka PSQL oraz zaznajomi się z narzędziem IBExpert. Ostatnim etapem kursu będzie rozwiązywanie zadań pojawiających się na rozmowach kwalifikacyjnych oraz w codziennej pracy programisty. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz